Näytetään 122 artikkelia 4062:stä
Armollisin silmin ihmisyyttä tarkasteleva Pikku tähti pohtii, mitä loppujen lopuksi on olla perhe.
Pauliina Savola
Ali Abbasin Iraniin sijoittuvassa sarjamurhaajakuvauksessa yhteiskunta vaikuttaa yhtä järjelliseltä kuin sarjamurhaaja.
Janne Kahila
Napapiirin sankareiden neljättä osaa tähdittävät pienemmät skaalat ja sponsoreiden mainospuheiset.
Sampo Bergman
Uusi Kiljusten herrasväki -elokuva ei aiheuta riemunkiljahduksia.
Juha Rosenqvist
Makaaberilla leikkivä Bones and All on loppujen lopuksi perinteinen kasvutarina, luita ja ytimiä myöten.
Automaattivaihteella jatkava Avatarin jatko-osa on visuaalisuudeltaan elokuvatekninen saavutus, mutta ei juuri muuta.
Tuomo Marttila
Omannäköisenä genre-elokuvana Lunastajat lunastaa paikkansa.
Eristyneen pienen maan tapojen ja kulttuurin näkeminen pitää kiinnostuksen yllä kliseisestä juonesta huolimatta.
Sanna Olkkonen
Lassen ja Maijan mestarivarkaan selvittely on lapsille sopivaa jännitystä.
Samppa Batalin kolmas pitkäelokuva jää tarkoitusperiltään sekavaksi.
Eri tarinoista vaikutteita ottanut Disney-animaatio pureutuu ajankohtaiseen ekoteemaan.
Aleksi Salmenperän Kupla on lämminhenkisenä ja elämänmakuisena draamana hyvä elokuva.
Viola Davisin vahva hahmo ei yllä kannattelemaan löyhää juonta.
Lotta-Leo Laajalahti
She Said kertoo Me Too -kampanjan tunnetuimmasta tapauksesta, mutta on ennen kaikkea elokuva piilevien valtarakenteiden läpivalaisun tärkeydestä.
After Yang on kiehtovan melankolinen tarina luopumisesta ja kaipuun mukanaan tuomasta nostalgiasta.
Emmi Koivumäki
Riittävän koherentti ja viihdyttävä supersankariteos hoitaa tonttinsa MCU-nelosvaiheen päätöselokuvana.
Jussi Lahtonen
J-P Valkeapään neljäs pitkä elokuva on surkeaa kurjuuspornoilua Espanjassa.
Esa Karell
Ajankohtainen draama Amerikkaa jakavasta aborttikysymyksestä muistuttaa, että ihmisoikeudet eivät ole itsestäänselvyys edes länsimaissa.
Toinen Mimmi Lehmä -elokuva on onnistunut ja selkeä parannus vuosien takaiseen edeltäjäänsä.
François Ozonin pastissi ohjaaja Fassbinderin elämästä ja elokuvista jää vaille omaperäisyyttä.
Audiovisuaalisesti paikoin vaikuttava Sydänpeto jää lopulta varsin konventionaaliseksi nuorisoelokuvaksi.
Tasapaksusta tusinajännäristä jää vähän sanottavaa.
Valtteri Kauraoja
Carla Simónin toinen pitkä elokuva on lakoninen kuvaus erään persikankasvattajaperheen ahdingosta tämän päivän Kataloniassa.
Kulkuset kulkuset on samanlainen ruotsalaiskomedian ideaton kierrätys kuin parin vuoden takainen Täydellinen joulu.
Monimuotoinen ja satiirinomainen metatason murhamysteeri on persoonallisen kiemurainen.
Persoonaton toimintapläjäys etenee kaavamaisesti mättökohtauksesta toiseen vailla hengähdystaukoja.
Ajassaan kiinni olevassa Punttikomediassa olisi ollut enemmän aineksia draamaan kuin komediaan.
Turhan pitkäksi venytetyssä Free Skatessa käsitellään naisurheilun ajankohtaisia ongelmia.
Pilvi Meriläinen
Toinen Supermarsu on selkeä parannus ensimmäiseen elokuvaan.
The Lost King on tosipohjainen draama kuningas Rikhard III:n etsimisestä ja löytymisestä.
Iloa ja murhetta tarjoava laulajan urakudos, jossa nostetaan esille naisten heikkoa asemaa aikakauden viihdekuvioissa.
Kaurismäkeä ja Lynchiä kanavoiva Metsurin tarina etsii omaa ääntään.
Body horror -dystopia satirisoi valtion ja ihmisten suhteita kehoon, teknologiaan ja kehitykseen.
Kahden varttuneen ihmisen rakkaustarina, joka ei pääty sokerihumalaan.
Tosielämän komedia miesten ongelmista on myös hyvän mielen elokuva, joka jää mieleen pitkäksi aikaa.
Järisyttävän kylmä kuvaus pahuudesta ja sen mahdollistavista hölmöläisistä.
Asiallinen dokumentti valottaa kiinnostavasti Tony Halmetta ja hänen tarinaansa.
Triangle of Sadness on satiirin ja yhteiskuntakommentaarin kaapuun verhottu kuvaus modernin luokkayhteiskunnan hajoamisesta.
Häissä ennen hautajaisia samat asiat voivat olla aiheita hymyyn ja myrtyneisyyteen.
Juuso Kilpeläinen
W on kiinnostuneempi herättämään katsojassa voimakkaita tunnereaktioita kuin saamaan hänet pitämään elokuvasta.
The Princess keskittyy siihen, miten media rakensi Dianasta sydänten prinsessan.
George Millerin aikuisten satuilu jää mitäänsanomattomaksi.
Erinomaisesti kirjoitettu ja näytelty kamaridraama elämän perusasioiden merkityksellisyyksistä.
Uusin Mielensäpahoittaja epäonnistuu pahasti, koska se lopettaa pääpirteissään hyvät ideat kesken.
Pelle Hermannin verkkainen mutta lämminhenkinen uusi tuleminen sopii pikkukakkos-ikäluokalle ja heidän vanhemmilleen.
Beast on heiluvalla käsivarakameralla kuvattu sekava selviytymisjännäri, jossa leijonalla on pääpahiksen rooli.
Suomalaisen elokuvan avaus vakavan scifin saralla jää monotoniseksi kuvavirraksi.
Festivaalielokuvan tekemisen raadollisuutta parodioiva draamakomedia muodostuu kolmen elokuvantekijän tahtojen taistoksi.
Etelävaltiogotiikan täysiverinen edustaja on pitkäveteinen synkkä romanssi.
Ali & Ava on harvinaisen kypsä rakkaustarina, jossa on tarpeeksi rosoa.