Näytetään 132 artikkelia 4016:stä
Australian perukoille sijoittuva vanhoja elokuvaperinteitä kunnioittava filmitähtispektaakkeli.
Heidi Horila
Psykologinen jännäri ei ole suomalaisten elokuvantekijöiden leipälaji. Eikä JP Siilin Blackout tilannetta muuksi muuta.
Juha Rosenqvist
JP Jokinen
Rikkaat newyorkilaisnaiset etsivät itseään pinnallisessa draamakomediassa.
Elokuva noudattelee romanttisten komedioiden peruskaavaa, vaikka romantiikka on pitkälti sivuosassa ja roisi huumori etualalla.
Lopputulos on vakavaksi tieteiselokuvaksi ideaton ja lässähtänyt kohellus, joka jää auttamattomasti hienon alkuteoksensa varjoon.
Tarinassa, kerronnassa ja animoinnissa Mimmi lehmä ja varis häviää huomattavan paljon muun muassa Viiru ja Pesonen -elokuville.
Putoavia enkeleitä kietoo kiinnostavasti yhteen rakkaus- ja sairauskertomuksen, jonka keskiössä on oman aikansa tunnetuin kirjailijapariskunta.
Päivi Valotie
Teinikomediaksi Sex Driven suurin ansio on toimiva tasapaino vitsien ja tarinankuljetuksen välillä.
Ryan Gosling on pienen ja inhimillisen draamakomedian kantava voima.
Elämänmakuinen draama ei tarjoa onnellisia pakkoratkaisuja, mutta omaa huomattavan paljon inhimillistä lämpöä ja lohtua.
Lähi-idän tilannetta peilaava elokuva sortuu yksiulotteisiin ja kuluneisiin ratkaisuihin, mutta vastapainona siinä on useita tilanteen monimutkaisuudesta viestiviä hetkiä.
Ystävät hämärän jälkeen ei pyri modernisoimaan vampyyreita kerrostalolähiöön sopiviksi, vaan päinvastoin osoittaa näiden klassisten hahmojen ajattomuuden voiman.
Raisa Laukkanen
Vaikka pinnan alla kuohuu, hienovaraisuus ja tyyneys luovat puitteet niin tarinalle kuin itse elokuvallekin.
Emmi Koivumäki
Jylhän Menetetyn maan jälkeen Joel ja Ethan Coen ovat palanneet tutummille, mutta ei kuitenkaan kuluneille urille.
Paneutumalla aiheeseen syvemmin Kusturica olisi saattanut saavuttaa huomattavasti tarkemman ja koherentimman kuvan yhdestä kaikkien aikojen suurimmasta jalkapallolegendasta.
Toni Puurtinen
Madagascar 2 selkärangattoman konventionaalinen animaatio, jonka aikuistumis- ja sankariasetelmat toistavat itseään.
Howard Deutschin ohjaamassa elokuvassa on ainakin jonkinlaista yritystä käsitellä parisuhdeongelmia tuoreella otteella.
Jaakko Lenni-Taattola
Mika Kaurismäen ohjaus on yksinkertaisimmassa muodossaan kolmen miehen verbaalinen yhteenotto ja kädenpuristus ystävyydelle, mikä tekee siitä vakuuttavan mieskuvauksen.
on ahdistava ja hidas elokuva. Ahdistava siksi, että sitä katsoessaan tunnistaa ihmisen käytösmallit kiusallisen tutuiksi ja joutuu toteamaan, että noinhan tuossa varmaan kävisi. Näin on historia todistanut moneen otteeseen.
Uusimmassa 007-seikkailussa James Bond hakkaa, tappaa ja lentää ympäri maailmaa. Pahiksia ei laiteta hengiltä niinkään paremman maailman puolesta vaan perimmäinen motivaatio on henkilökohtainen kosto.
Jan Troellin ohjaus on tarinalähtöistä elokuvaa, jossa kaikki elokuvanteon osa-alueet tukevat elokuvan tarinaa, mikä näkyy niin ensiluokkaisessa näyttelijätyössä kuin kuvallisella puolella.
Madonnan debyyttiohjaus on olevinaan puolisyvällinen, osin omaelämäkerrallinen pohdiskelu moraalista, kunniasta ja onnen tavoittelusta.
Johanna Salmela
ei ole huono elokuva, mutta se on turhan kaunisteltu ja väritön kuvaus epätavallisista rakkaussuhteista ja niihin liittyvistä hankaluuksista.
Amerikkalaiseen tyyliin Bangkok Dangerousin kerrontaa on virtaviivaistettu. Alkuperäisessä versiossa ohjaajat paneutuivat tarinaan takautumien avulla, mutta tuoreessa teoksessa asiat nähdään tapahtumajärjestyksessä.
Outi Hakola
muistuttaa palapeliä, jonka palat eivät sovi toisiinsa. Mutta ei Sauna huono ole. Kirkkain helmi kautta elokuvan on Ville Virtanen, joka näyttelee syntiensä alla hajoavaa miestä väkevästi.
Tästä voi puhua elokuvana, joka on perustyön hallitsevien käsityöläisten kättenjälkien tulosta, mutta josta on turha hakea syvempää ulottuvuutta tai taiteellisia visioita.
Vaikka Death Race - kuolonajot on äänekkäämpi, väkivaltaisempi, verisempi ja teknisesti paljon vakuuttavampi, on se silti munattomampi ja mustavalkoisempi elokuva kuin alkuperäinen.
on dokumenttielokuva, joka kertoo ohjaajansa Chris Waittin epäonnistumisista ihmissuhteissa. Mies on tullut jätetyksi kaikissa parisuhteissaan.
Jenna Antila
ei ole täysin kelvoton, mutta vastoin peliesikuvaansa tuskin kestää useampia nautintakertoja. Tarinaa ja hahmoja terävöittämällä Max Payne olisi voinut olla jopa aikaa kestävä toimintaelokuva.
Lasse Rintakumpu
Arvostelu elokuvasta Varg / Susi.
Arvostelu elokuvasta Niko - lentäjän poika / Niko & the Way to the Stars.
Arvostelu elokuvasta 99 Francs / 99 frangia.
Arvostelu elokuvasta Son of Rambow.
Arvostelu elokuvasta Righteous Kill / Oikeuden kasvot.
Arvostelu elokuvasta Eagle Eye.
Arvostelu elokuvasta Babylon A.D..
-elokuvaa mainostetaan suomalaisena suurelokuvana. Tuttu fraasi, joka käytännössä tarkoittaa kuvallista toteemia jostain historiamme merkkihenkilöstä.
The Strangers on kokoelma sydänalaa ahdistavia säikäytyksiä, jotka päättyvät tasan niin tylysti kuin odottaa voi. Kokemus onkin lähempänä psykologisen sietokyvyn testiä kuin elokuvaa.
Nausicaässa on jo nähtävissä paljon Miyazakin menestyksen elementtejä, mutta ohjaajansa varhaiseen tuotantoon kuuluvassa elokuvassa piirrosjälki ei ole vielä hioutunut nykyisiin mittoihinsa, vaikka osaavaa tietysti jo onkin.
Jokke Ihalainen
Dokumentin tarkoitus on herättää ihmisten huomio siihen, miten paljon turhaa öljyä eri muodoissa päivittäin kulutetaan. Elokuva ei ole liian tosikkomainen, siinä on yhteentörmäysten synnyttämää tilannekomiikkaa yllin kyllin.
Arvostelu elokuvasta Other Boleyn Girl, The / Kuningattaren sisar.
Arvostelu elokuvasta Kummeli alivuokralainen.
Arvostelu elokuvasta Wall-E.
Arvostelu elokuvasta Hellboy II: The Golden Army.
Arvostelu elokuvasta erottamattomat.
Arvostelu elokuvasta Ce que mes yeux ont vu / Ehat My Eys Have Seen /
Arvostelu elokuvasta Käsky / Tears of April.
Aino Harvola
Arvostelu elokuvasta Happy-Go-Lucky.