Näytetään 4044 artikkelia 4042:stä
Musiikki kuljettaa voimallisesti ohjaaja Paweł Pawlikowskin traagista rakkaustarinaa.
Niina Oisalo
Nostalgiannälkäisille katsojille elokuva tarjoaa menneen ajan kuvausta, jossa Pölönen on aina loistanut.
Emmi Koivumäki
Klassikkoromaanin filmatisointi luottaa eläimen näkökulmaan.
Heidi Horila
Suoraviivaisen tehokas mutta loppua kohden onnahteleva kertarymistely viihdyttää aikansa.
Sampo Bergman
Michael Myersin ja Laurie Stroden viimeinen taistelu jättää kylmäksi kuin kuolema.
Eetu Lehtinen
Lady Gaga lunastaa paikkansa valkokangastähtenä tavanomaisuuteen taipuvassa melodraamassa.
Valmentaja on pintapuolisuuteen tyytyvä henkilödraama Jari Sarasvuon elämästä.
Intensiivinen elokuva käsittelee Utøyan tapahtumia kunnioituksella, mutta katsomiskokemuksena se ei ole helppo.
Selma Vilhusen toinen pitkä näytelmäelokuva käsittelee tärkeitä teemoja mutta ei ole kokonaisuutena täysin eheä.
Juha Rosenqvist
Ensimmäisenä kuussa yhdistää toimivasti perhedraaman ja avaruusohjelman vaiheiden intensiivisen kuvauksen.
Tuomo Marttila
Drew Goddardin hienosti lavastetussa mysteeritrillerissä naamiot putoilevat mahtavan soundtrackin säestyksellä.
Janne Kahila
Teemojensa osalta hyvällä asialla oleva lasten animaatio.
Raadollisen vankilaelokuvan takaa hahmottuu lihallinen ja sielullinen puhdistumiskertomus.
The Miseducation of Cameron Post on pätevä elokuva vaietusta aiheesta.
Väkivaltaosastolla operoineen Eli Rothin nuorisokauhufantasia on tylsä sekamelska.
Ulkoisilta puitteiltaan pätevä elämäkerta jää päähenkilönsä elämän kuvittamiseksi.
Kasarin kauhuleffoja henkivä Hell Fest elvyttää kulahtanutta genreä ja tekee sen tyylillä.
Tyhjiö on raikas montaasi luomisen tuskasta, itsessään vellomisesta ja lopulta sovituksesta.
Pauliina Savola
Raja kysyy onnistuneesti, mikä on ihminen.
Rowan Atkinsonin kolmas agenttipöljäily ei ole aivan yhtä huono kuin edeltäjänsä.
Studio Ponocin esikoinen jää laimeaksi kevytversioksi Ghiblin animaatioelokuvista.
Vaikka Crazy Rich Asians nojaa romanttisen komedian kliseisiin, se nousee tuoreutensa ansiosta niiden yläpuolelle.
Joonas Alanne
Salaisuuksien verkko repii auki porvarillista julkisivua keinotekoiseksi jäävässä mysteeritrillerissä.
Alkuasetelmassaan potentiaalinen vigilante-elokuva taantuu turruttavaksi ammuskeluksi.
Ei pelkkä kunnianosoitus vaan Predator-mytologiaa eteenpäin vievä tarina.
Nuori Astrid on tavanomainen elokuva naisesta, joka ei ollut tavanomainen.
Klassikkoromaanin toinen filmatisointi on toisinto ensimmäisestä elokuvaversiosta.
Amerikkalaista ja aasialaista toimintaelokuvaa yhdistelevä kovaotteinen vauhtipakkaus etenee kuin pikajuna.
Kotimainen creature feature ratsastaa nostalgialla ja kliseillä.
Valtteri Kauraoja
Tieteistoimintapläjäyksessä on haillakin kieli poskella.
Rannalla uskaltaa pitäytyä pienimuotoisena tarinana ja kääntää sen vahvuudekseen.
Ihmeperheen onnistunut jatko-osa tuo supersankarit osaksi nykyajan mediatodellisuutta.
Toinen Mielensäpahoittaja-elokuva on ensimmäistä tummasävyisempi.
Brian Hensonin nukkekomedia on laiska ja tylsä pikkuräävittömyys.
The Equalizer 2 ei nouse maanläheisestä toiminnastaan huolimatta ensimmäisen elokuvan tasolle.
Jokainen haluaa jotain on intiimi ja otteessaan pitävä elokuva toiveiden kaupankäynnistä.
Outi Hakola
Hyväntahtoinen mutta toivottoman tylsistyttävä elokuva on täynnä vanhanaikaista ja alentuvaa asennetta.
Typerä ja väkivaltainen toimintakomedia onnistuu paremmin toiminnassa kuin komiikassa.
Lasse-Maijan etsivätoimisto on toimiva tarina, mutta sen elokuvallinen toteuttaminen ontuu.
Yhteiskunnallisesti kantaaottava historiallinen draama nousee Leen parhaimpien elokuvien joukkoon.
Monipuolisen kuvan ristiriitaisesta ohjaajasta tarjoava elokuva on yksi parhaista Bergman-dokumenteista.
Maria by Callas on kaukorakastuneen miehen katse klassisen musiikin diivaan.
Tyylipuhdasta toimintaelokuvaa on ilo katsella, mutta lähempää tarkastelua sen juoni ei kestä.
Kohderyhmänsä äänellä arvokkaasti puhuva lastenelokuva kuplii energistä riemua.
Hongkong-toimintaelokuvien hengessä tehty kiinalainen rikostoimintaelokuva on liian amerikkalaistyylinen.
Hotel Artemis on hukkaan heitettyjen mahdollisuuksien elokuva, tyylitelty toimintadystopia vailla sisältöä.
Here We Go Again jäljittelee ensimmäistä Abba-musikaalia ja pelaa yleisön viihdyttämisessä varman päälle.
Löyhästi tositapahtumiin perustuva meuhkakomedia on pettymys hukatun potentiaalin vuoksi.
Ant-Man and the Wasp kertoo itsenäisen tarinan, joka viihdyttää ensimmäisen osan ja MCU:n elokuvien faneja.
Whitney rakentaa kesken jäävää palapeliä laulajan nousukiidosta ja lopun tiukasta syöksykierteestä.