Näytetään 94 artikkelia 3021:stä
Komea melodraama Kiinan synnystä ja oopperan kuolinkamppailuista.
Juho Liukkonen
Banksyn elokuva vastakulttuurista ja sen rappiosta on petollisen viihdyttävä pseudodokumentaari.
Äänisuunnittelijan mieli horjuu poikkeuksellisesti toteutetussa jännärissä.
Teinisaippuan kliseet kääntyvät nurin nokkelassa ruumiskauhussa.
Faktan ja fiktion rajat sekoittuvat hilpeän matalaotsaisessa roskarainassa.
Mestariohjaajan tulkinta ikivanhasta myytistä on häkellyttävän komea mutta tuskastuttavan pitkäpiimäinen.
Tarina itseään etsivästä perheellisestä miehestä ei tarjoa mitään uutta.
Jesse Raatikainen
Rehellinen ja aito kuvaus viisikymppisen naisen aikomuksesta laittaa elämä uusiksi.
Andrei Tarkovskin Stalker on vahva tutkielma ihmisten ideaaleista ja asenteista.
Andrei Tarkovskin pohdiskelu taiteesta on neuvostoliittolaisen elokuvan merkkipaaluja.
Neuvostoliiton vastaus scifi-buumiin herättelee kysymyksiä omatunnon merkityksestä ihmisyydelle.
Aristokraattien kustannuksella naurava elokuva tutkii seksiä.
Antologian lyhytelokuvat ovat kunnianhimoisempia kuin maine tissielokuvana antaa ymmärtää.
Hieman ylipitkä Chappie jatkaa ohjaajansa Neill Blomkampin aiemmista elokuvista totutulla viihteellisellä linjalla.
Janne Kahila
Vertahyytävä kuvaus pakanallisuuden ja kristinuskon suhteesta kestää aikaa.
Edesmennyt Wes Craven uudelleentulkitsi slasher-lajityypin käänteitä hittielokuvallaan.
Luokkasuhteita groteskilla tavalla satirisoiva elokuva kärsii venyttämisestä.
Tunnettu eksploitaatioelokuva käyttää Vietnamin sotatraumoja väkivallan selittämiseen.
Kipeä aikuisten satu siitä, kuinka me kaikki olemme lopulta ympäristömme tuotteita.
Welcome To New York on ahdistava tutkielma ihmisyyden pimeistä puolista.
Kauhun ja fantasian keinoin keskiluokan syyllisyydestä kertova Borgman jättää liian paljon tulkinnanvaraa.
George Millerin visio hullusta maailmasta ei ole haalistunut.
Juha Rosenqvist
Dokumentti päästää katsojan niin lähelle musiikki-ikonia kuin mahdollista – hyvässä ja pahassa.
Erikoinen kuriositeetti suomalaiselokuvan historiassa saa uuden hengen komeassa restauroinnissa.
Teknisesti häkellyttävä The Tribe on hieman yksitotinen kertomus korruptiosta.
Moebius on nyrjähtänyt ja shokeeraava kuvaus miehen roolista ja seksuaalisesta vallankäytöstä perheessä.
Olive Kitteridge on haastavaa katsottavaa, mutta ehdottomasti vaivan arvoinen.
Laura Hongisto
Will Smithin tähdittämä huijaridraama on sujuvaa joskin tavanomaista viihdettä.
Whiplash on vangitseva kuvaus omistautumisesta, auktoriteeteista ja kunnianhimosta.
Mikko Tirronen
Bennett Millerin uusin elokuva sijoittuu jälleen huippu-urheilun maailmaan, tällä kertaa painimolskille.
Karismaattisten näyttelijöiden tähdittämä Love Is Strange on kaunis tulkinta rakkaudesta.
Perinteinen lakidraama ei yllätä eikä petä.
Kimmo Hämäläinen
Kaiken teoria alkaa kuin rakkausruno ja päättyy tarkkanäköiseen avioliiton kuvaukseen.
Paul Thomas Andersonin seitsemäs täyspitkä elokuva on katsojan kannalta haastavin.
Chef näyttäytyy patojen ja puhelimien välimaastossa vääntelehtivänä draamakomediana.
Digiefektejä ja historiallista sotadraamaa yhdistelevä Stalingrad on kammottava epäsikiö.
Joonas Alanne
Stephen Daldryn ohjaus tasapainoilee huolettoman nuorisokuvauksen ja vakavan yhteiskuntadraaman välillä.
David Gordon Green ja Nicolas Cage yhdistivät voimansa ja tuloksena oli molempien pätevin elokuva vuosiin.
Sidontaleikit eivät säväytä laskelmoidun sliipatussa elokuvassa.
Apeus ja huumori vuorottelevat Craig Johnsonin hallitussa draamakomediassa.
Sampo Bergman
Komeat puitteet eivät pelasta raamattuspektaakkelia.
Tunnelmallinen God's Pocket jäi Philip Seymour Hoffmanin yhdeksi viimeiseksi elokuvaksi.
Viime vuoden kohukomedia on lähinnä vain sietämätön ja tunkkainen.
Angelina Jolien ohjauksessa tärkeät teemat jäävät selviytymistarinan jalkoihin.
Blackhat jää Michael Mannin tuotannossa poikkeukselliseksi tusinajännäriksi.
Sylvain Chometin animaatioiden omaleimainen tyyli ei taivu luontevasti näytelmäelokuvan ehdoille.
Vinksahtanut henkilögalleria kannattelee päämäärätöntä selviytymisodysseiaa halki öisen Hollywoodin.
Ralph Fiennesin toinen ohjaustyö on tasapaksu pukudraama.
Pelkistämisen, kärjistämisen ja viiltävän ironian viileä taidonnäyte.
Janne Rosenqvist
Mitäänsanomattomaksi jäävä Serena on kaukana ohjaaja Susanne Bierin parhaista elokuvista.