Näytetään 162 artikkelia 4080:stä
Esteettisesti huolitellun teoksen sisällöltä odottaisi enemmän.
Juha Rosenqvist
Tositapahtumiin perustuva geneerinen ja keskinkertainen Cruise-leffa huumeita kuljettavasta lentäjästä.
Joonas Alanne
Sofia Coppolan uusintaversio on tyylikäs mutta vähäverinen tutkielma sodan jalkoihin jääneistä naisista.
Lasse Rintakumpu
Steven Soderberghin pintarosoisen keikkaelokuvan taustalta paljastuvat harvinaisen humaanit sävyt.
Sampo Bergman
Kouluikäisten toimintaseikkailussa on sopivasti vauhtia ja ripaus ajatusta.
Hajanainen dokumentti Jari Aarnion tapauksesta jättää kysymykset avoimiksi ja pettyneen olon.
Janne Kahila
Kolmas Napapiirin sankarit petraa kakkososasta, mutta kompastelee kerronnassa kahden kärjen käyttöön.
Itsetietoinen roskaelokuva tarjoaa vastaluennan valtavirtaelokuvien stereotypioille ja rakenteille.
Taitavat näyttelijät eivät pelasta Martin Provostin harhailevaa ja naiivia aikuisdraamaa.
Aika on ajanut The Hitman’s Bodyguardin ohi jo ennen elokuvan ensi-iltaa.
Emmi Koivumäki
Aikuisten romanttisessa draamakomediassa tunnetta ja sisältöä on annosteltu oikeassa suhteessa.
Annabelle-nukkekauhun esiosa on tasokkaasti luotua, tuttua ja turvallista valtavirtasäikyttelyä.
Dokumentti ei pysty tarjoamaan tarinoille kehyksiä, joita ne kipeästi kaipaisivat.
Zaida Bergrothin Miami on hieno elokuva, jonka lopullinen onnistuminen kompastuu turhiin sivupolkuihin.
Rytmikäs Atomic Blonde on enemmän pintaa kuin sisältöä – eikä edes yritä väittää muuta.
Esa Töykkälä
Jäljet onnistuu tasapainottamaan myyttisen slaavilaisen ilmapiirin ja mutkikkaan murhatutkimuksen.
The Fifth Element on edelleen paras Luc Bessonin tekemä Valerian-elokuva.
JP Jokinen
Kolmas Autot-elokuva on näyttävä mutta hengetön koko perheen vauhtianimaatio.
Näennäisesti reipas sivuaskel kotimaisen komedian valtavirrasta jää harha-askeleeksi.
Virtaviivaisesti toteutettu ryöstöjännäri, joka saa päähenkilönsä kautta musikaalimaisia ulottuvuuksia.
Christopher Nolanin evakuointikuvaus on elokuvakerronnallinen taidonnäyte, joka ei kanna loppuun asti.
Kotimainen halpis-indie olisi kaivannut lisää työstämistä.
Lumi Tirronen
Lastentarinoiden luutuneita konventioita ravisutteleva animaatioteos on palkitseva katsomiskokemus.
Trilogian vaikuttava päätösosa ei kaihda hankalien kysymysten esittämistä.
Tylsääkin tylsempi teinisäikyttely raapii kuluneen vuoden kauhutarjonnan pohjamutia.
Niin kauan kun sydän lyö muuttaa murheellisen tarinan lohdulliseksi ja toiveikkaaksi selviytymiskertomukseksi.
Perhedraaman ja road movien sekoituksesta muodostuu nuoren naisen kasvukertomus ja yhteiskunnallinen kommentti.
Tina Myllyniemi
Uusi Spider-Man toimii sekoittamalla draamaa ja toimintaa vilpittömän innostuneen teinipojan näkökulmasta.
Orwellilainen nettiajan kyberjännäri saarnaa hyvin kyseenalaisilla äänenpainoilla.
It Comes at Night on genretietoinen kauhuelokuva, joka pelottelua enemmän luottaa ahdistavaan ilmapiiriin.
Esteettisesti hiottu ajankuva kertoo resurssejaan suurempaa tarinaa.
Will Ferrellin tähdittämä Pimeä kasino menee kelpo kesäviihteestä vaikka ei suuri elämyksiä tarjoakaan.
Suosikkianimaation toinen jatko-osa luottaa kohellukseen ja silppumaiseen juoneen.
Heidi Horila
Taitavasti tehty epookki on visuaalisesti tyrmäävä mutta tarinaltaan päämäärätön.
Ylipitkä mutta näyttävä tieteisrymistely on kertakäyttöviihdettä, joka ei ota itseään liian vakavasti.
Jussi Lahtonen
Kaikessa kompuroiva Rough Night on vahva ehdokas vuoden huonoimmaksi elokuvaksi.
Tupac Shakurin elämäkertaelokuva on sieluton kronologisointi, jonka pointittomuutta voi vain ihmetellä.
The Mummy on vaimea lähtölaukaus Universalin uusille hirviöelokuville.
Kelvollinen seikkailutarina, mutta mitään suurta ei kuitenkaan kannata odottaa.
Henri Nerg
Wonder Woman on hyvä elokuva ja eroaa muutenkin DC:n aiemmista supersankarielokuvista.
1990-luvun hittisarjan elokuvaversiointi on matalaotsaista hihittelyä pienimmän mahdollisen nimittäjän kautta.
Tuoreen oloinen draama rakkaudesta, joka voittaa fyysiset esteet.
Viides Pirates of the Caribbean jatkaa siitä, mihin kaiken olisi suonut loppuvan jo ajat sitten.
Vaikuttava eroottinen trilleri on eteläkorealaisen Chan-wook Parkin ehkä paras elokuva.
Kahden naisen kuriton ja värikäs karkumatka kehottaa etsimään onnea ja vapautta omasta itsestään.
Outi Hakola
Teemoiltaan mielenkiintoinen Alienin toinen esiosa sortuu selittelemään liiaksi alkuteoksen taustoja.
Guy Ritchien visio Kuningas Arthurista on visuaalista melskettä vailla kunnon ritaritunnelmaa.
Muistoja äidistäni jää päämäärättömäksi tarinaksi, jolta kaipaisi ohjaajan aiemmista töistä tuttua syvyyttä.
Riemastuttava kauhukomedia käsittelee rotuteemoja raadollisen satiirin kautta.
Mr. Gaga turvautuu tanssin kuvailuun sen kuvauksen sijaan.