Where’s the Catch?

Sitä sopii kysyä tässä puuduttavassa melodraamassa, jossa kuolemanvaaraan joutunut poliisi (Jennifer Lopez) kiinnostuu Catch -nimisestä nukkavierusta kulkijasta, joka pelastaa tämän hengen. Onko kyseessä yliluonnollinen trilleri Kuudennen aistin (2000) tapaan? Ei. Entäpä sitten jännityselokuva pariskunnasta epätavallisissa olosuhteissa, kuten Laivauutisia (2001)? Vielä vähemmän. Angel Eyes on tavanomainen kuvaus miehen pääsystä yli suuren henkisen muurin apunaan unenomaisen kaunis poliisinainen ja samalla taas eräs turha virstanpylväs laulaja Lopezin elokuvauralla.

© 2001 Warner BrothersLuis Mandoki jatkaa ohjaajana huomiota saaneen ja juuri televisiossa esitetyn Viesti mereltä (1999) -elokuvan jalanjäljissä kuvaten nuorehkon pariskunnan henkilökohtaisten ongelmien ratkaisuyrityksiä. Mutta siinä, missä Viesti mereltä kuvasi varsin intensiivisesti Kevin Costnerin rikkirevityn veneenrakentajan tunnekuohuja hänen oppiessaan kipeästi rakastamaan uutta naistaan, Angel Eyes keskittyy vastaavissa kohtauksissa lähinnä näyttämään lähikuvia jumalaisen Lopezin virheettömistä kasvoista. Valitettavasti näistä kasvoista puuttuu täysin kaikkinainen tunnepatteristo. Nainen ei voi olla kaunis jokaisessa mahdollisessa tilanteessa. Katsomiskokemus on luonnoton.

Angel Eyes alkaa mielenkiintoisesti naispoliisin puhuessa jollekulle onnettomuuden uhrille (kenelle, se selviää noin kahden minuutin jälkeen). Tästä salaperäisyyden varjoon puetusta alusta olisi pikku yrityksellä saanut kelpo yliluonnollisia tai todellisia kauhuelementtejä sisältävän virkistyspalan, mutta valitettavasti lopputuloksena on tylsä, ennalta arvattava draama, joka lähinnä vain pitkästyttää.

*
Arvostelukäytännöt

Toimituskunnan keskiarvo: 1,5 / 2 henkilöä