Näytetään 4082 artikkelia 4080:stä
Viinitilan elämä ei tunnu orgaaniselta osalta sisarustarinaa vaan jää näyttäväksi kulissiksi.
Emmi Koivumäki
Denis Villeneuven orkestroima jatko-osa Ridley Scottin tieteisklassikolle kumisee komeudessaan tyhjyyttä.
Juha Rosenqvist
Lumiéren veljesten elokuvista luodaan kokonaisuus, joka kommentoi ja taustoittaa niitä.
Dokumentti taiteilee hienosti hetkellisen katutaiteen ja ajattoman elokuvan välimaastossa.
Miesnäkökulmasta vauva-arjen asiat näyttäytyvät toisin, ja juuri toisin katsominen on komedian ytimessä.
Nuoren saamelaistytön kasvutarina on yksi viimevuosien hienoimmista esikoisohjauksista.
Arttu Ala-Jokimäki
Toimiva mutta tavanomainen dokumentti Nokiasta.
Valtteri Kauraoja
Judd Apatowin tuottama indiehitti on ilahduttava mutta myös kovin epätasainen romanttinen komedia.
Sampo Bergman
Säyseän tylsä Victoria & Abdul on hukattu tilaisuus käsitellä englantilaisen kolonialismin varjoja.
Rendel on vetelä mahalasku kotimaisten supersankarielokuvien debyyttinä.
Uskottava toteutus ei saa puolitiehen jäänyttä pukudraamaa puhkeamaan kukkaan.
Johanna Asp
Ensimmäisen Lego-elokuvan oivaltavuus on kolmannessa elokuvassa vaihtunut melskaukseen.
AJ Annilan elokuvasovitus Antti Tuurin romaanista on merkittävä onnistuminen historiakuvamme kannalta.
Lupaavasti alkava ahdistusnäytelmä muuttuu teennäiseksi poljennoksi.
Esa Töykkälä
Onnistunut King-filmatisointi syrjityistä lapsista, ulkopuolisuuden tunteista ja tappajaklovnista.
Jussi Lahtonen
Esteettisesti huolitellun teoksen sisällöltä odottaisi enemmän.
Tositapahtumiin perustuva geneerinen ja keskinkertainen Cruise-leffa huumeita kuljettavasta lentäjästä.
Joonas Alanne
Sofia Coppolan uusintaversio on tyylikäs mutta vähäverinen tutkielma sodan jalkoihin jääneistä naisista.
Lasse Rintakumpu
Steven Soderberghin pintarosoisen keikkaelokuvan taustalta paljastuvat harvinaisen humaanit sävyt.
Kouluikäisten toimintaseikkailussa on sopivasti vauhtia ja ripaus ajatusta.
Hajanainen dokumentti Jari Aarnion tapauksesta jättää kysymykset avoimiksi ja pettyneen olon.
Janne Kahila
Kolmas Napapiirin sankarit petraa kakkososasta, mutta kompastelee kerronnassa kahden kärjen käyttöön.
Itsetietoinen roskaelokuva tarjoaa vastaluennan valtavirtaelokuvien stereotypioille ja rakenteille.
Taitavat näyttelijät eivät pelasta Martin Provostin harhailevaa ja naiivia aikuisdraamaa.
Aika on ajanut The Hitman’s Bodyguardin ohi jo ennen elokuvan ensi-iltaa.
Aikuisten romanttisessa draamakomediassa tunnetta ja sisältöä on annosteltu oikeassa suhteessa.
Annabelle-nukkekauhun esiosa on tasokkaasti luotua, tuttua ja turvallista valtavirtasäikyttelyä.
Dokumentti ei pysty tarjoamaan tarinoille kehyksiä, joita ne kipeästi kaipaisivat.
Zaida Bergrothin Miami on hieno elokuva, jonka lopullinen onnistuminen kompastuu turhiin sivupolkuihin.
Rytmikäs Atomic Blonde on enemmän pintaa kuin sisältöä – eikä edes yritä väittää muuta.
Jäljet onnistuu tasapainottamaan myyttisen slaavilaisen ilmapiirin ja mutkikkaan murhatutkimuksen.
The Fifth Element on edelleen paras Luc Bessonin tekemä Valerian-elokuva.
JP Jokinen
Kolmas Autot-elokuva on näyttävä mutta hengetön koko perheen vauhtianimaatio.
Näennäisesti reipas sivuaskel kotimaisen komedian valtavirrasta jää harha-askeleeksi.
Virtaviivaisesti toteutettu ryöstöjännäri, joka saa päähenkilönsä kautta musikaalimaisia ulottuvuuksia.
Christopher Nolanin evakuointikuvaus on elokuvakerronnallinen taidonnäyte, joka ei kanna loppuun asti.
Kotimainen halpis-indie olisi kaivannut lisää työstämistä.
Lumi Tirronen
Lastentarinoiden luutuneita konventioita ravisutteleva animaatioteos on palkitseva katsomiskokemus.
Trilogian vaikuttava päätösosa ei kaihda hankalien kysymysten esittämistä.
Tylsääkin tylsempi teinisäikyttely raapii kuluneen vuoden kauhutarjonnan pohjamutia.
Niin kauan kun sydän lyö muuttaa murheellisen tarinan lohdulliseksi ja toiveikkaaksi selviytymiskertomukseksi.
Perhedraaman ja road movien sekoituksesta muodostuu nuoren naisen kasvukertomus ja yhteiskunnallinen kommentti.
Tina Myllyniemi
Uusi Spider-Man toimii sekoittamalla draamaa ja toimintaa vilpittömän innostuneen teinipojan näkökulmasta.
Orwellilainen nettiajan kyberjännäri saarnaa hyvin kyseenalaisilla äänenpainoilla.
It Comes at Night on genretietoinen kauhuelokuva, joka pelottelua enemmän luottaa ahdistavaan ilmapiiriin.
Esteettisesti hiottu ajankuva kertoo resurssejaan suurempaa tarinaa.
Will Ferrellin tähdittämä Pimeä kasino menee kelpo kesäviihteestä vaikka ei suuri elämyksiä tarjoakaan.
Suosikkianimaation toinen jatko-osa luottaa kohellukseen ja silppumaiseen juoneen.
Heidi Horila
Taitavasti tehty epookki on visuaalisesti tyrmäävä mutta tarinaltaan päämäärätön.
Ylipitkä mutta näyttävä tieteisrymistely on kertakäyttöviihdettä, joka ei ota itseään liian vakavasti.