Näytetään 4038 artikkelia 4036:stä
Omituinen genresekoitus on huomattavasti paremmin ohjattua ja raikkaampaa toimintarymistelyä kuin mikään 2000-luvun Transformers tai Terminator.
Lasse Rintakumpu
Hulvattomasta avioerosta kertova Kaurismäki-uutuus on kotimaisittain onnistunut komedia.
Sakari Lehtonen
Löylynlyömä nyrkinheiluttaja vaikuttaa väkivallantekoineen olleen ainoa motiivi elokuvan tekemiselle.
Juha Rosenqvist
Yltiöromanttisen työläiskorttelidraaman ainoaksi kantavaksi voimaksi osoittautuvat hyvät näyttelijäsuoritukset.
Ida Kankaanpää
Espanjalaistaiturin uusin intohimodraama sijoittuu elokuvamaailmaan.
Raisa Laukkanen
Elokuva herättää henkiin lähes kuolleen gangsterigenren sekä näyttää yhden vision, mitä elokuvataiteelta voi digitaalisella 2000-luvulla odottaa.
Sängystä toiseen ravaavasta playboysta kertova yllätyksetön seksikomedia on epäilemättä yksi elokuvavuoden pohjanoteerauksista.
Uranainen pehmennetään kliseisessä komediassa.
Heidi Horila
Erinomaisesti tehty, harkitun hillitty ja erittäin englantilainen elokuva, jossa näkyy brittiläinen knowhow pukudraaman saralla.
Jokke Ihalainen
Vaikka Rian Johnson on onnistunut rakentamaan visuaalisesti herkullisen elokuvan, Bloomin veljesten huijaustemppujen seuraaminen on lähinnä puuduttavan tylsää
Scott hallitsee aivottoman genrensä kaikkine kliseineen mallikaasti. Elokuvan katsoo kerran mielellään, kunhan sitä ei erehdy vertaamaan vuosimallin '74 Pelhamiin.
Krapulaviihteeksi hupia on ehkä riittävästi , mutta elokuva on aivan liian kiltti ottaen huomioon, mitä näistä aineksista olisi irronnut.
Niko Jekkonen
Muutamista letkautuksistaan huolimatta Pelimiehen painajainen on lajityyppinsä umpikonservatiivista liirumlaarumia.
Year One – Kaiken alku on epäonnistunut ja ilkeämielinen komedia, jonka pilkalla ei ole kohdetta eikä pointtia
Elokuvasarjan parhaimmistoon kuuluva teos on komediallisempi, kepeämpi ja romanttisempi kuin edellinen Harry Potter -elokuva.
Jussi Lahtonen
Von Trier nostaa peilin ihmisyyden eteen ja pakottaa tuijottamaan sen syvyyksiin. Ja syvyys tuijottaa takaisin. Ensi-ilta Turussa.
Puoleentoista tuntiin on puristettu omaperäinen mutta samalla perinteitä kunnioittava rikos- ja keikkaelokuva.
Ice Age -saagan kolmas osa on lähinnä liian pitkäksi venytettyä toimintakohtausta.
Toni Puurtinen
Parhaimmillaan elokuva tavoittaa varsin aidosti liikaa voimajuomaa nauttineen miesporukan kohelluksen.
Jatko-osa on saumoistaan ratkeileva suuruudenhullu pakkaus lisää kaikkea mahdollista. Enemmän toimintaa, enemmän huumoria, enemmän tarinaa.
JP Jokinen
Tiedon täyteen ahdettu juoni kiihtyy edetessään ja muuttuu samalla jatkuvasti typerämmäksi.
Ilkikurinen kauhukomedia on ohjaaja Sam Raimin onnistunut paluu juurilleen.
Tuomas Jalamo
Scifin saralla on viime vuodet taaperrettu ideattomuuden aavikolla, eikä neljäs Terminator tee asiassa poikkeusta.
Coraline ja toinen todellisuus on tummanpuhuva kauhufantasia, joka toimii yhtä hyvin niin aikuisille kuin lapsillekin. Tunnelma on mustan huumorin sävyttämä ja yksityiskohdat saavat mielikuvituksen lentoon
Sanna Olkkonen
17 Again aliarvioi katsojiaan tuomalla valkokankaille useaan kertaan filmatun tarinan, jonka lopputulos jää Zac Efronin imagonrakennukseksi.
Emmi Koivumäki
Ostarin superstevari ei ole kevyttä viihdettä, eikä sitä kannata katsoa kyseenalaistamatta sen kuvaamia asioita.
Kikkailulta maistuvan ryöstöromanssin käänteet eivät yllätä.
Elokuva hukkaa mahdollisuutensa minkäänlaisiin väristyksiin, ja on malliesimerkki siitä miten slasher-elokuvaa ei pidä tehdä.
Janne Kahila
Lapsille suunnattu hassuttelu ei sisällä mitään liian korkealentoista, muttei myöskään ole lajissaan aivan sieltä pahimmasta päästä.
Wes Cravenin esikoiselokuvasta tehty uusi versio ei nykytarjonnan keskellä kohua herätä.
Vauhti on elokuvan pelastus, sillä henkilöhahmoissa ei ole paljoa juhlimista, eikä tarinassakaan ole kummempia käänteitä ennen loppua.
Kepeää seikkailua ja näyttävää avaruusoopperaa, onnistunut sarjan uudelleenstarttaus siis.
Romanttinen tyttökomedia on Sinkkuelämää-sarjan keskiluokkaistettu ja puuduttava elokuvaversio amerikkalaisista parisuhdemarkkinoista.
Outi Hakola
Televisiosarjan elokuvasovituksessa on säilytetty tasapaino juonellisten käänteiden ja henkilöhahmojen syvyyden välillä.
Vaikka tapahtumat kietoutuvatkin koripallon ympärille, on dokumentin mielenkiintoisinta antia sen tekemät havainnot suomalaisuudesta.
Jaakko Lenni-Taattola
Reipasotteista toimintaviihdettä parhaan a-luokan efekteillä, dynaamisesti rullaavalla juonella sekä asiansa osaavilla, karismaattisilla päätähdillä.
Soderberghin kylmän toteava, lähes dokumentaarinen kuvaustapa on sekä elokuvan vahvuus että heikkous.
Kolmiulotteisuus ei pelasta onnetonta kauhuräpellystä.
Lukas Moodysson puntaroi uudessa elokuvassaan perhesuhteita ja globaalistumisen ongelmia.
Nostalginen musiikkihupailu koostuu pääasiassa huonoista seksivitseistä.
Show-painitalli WWE:n tuottama 12 Rounds on Renny Harlinille annettu tilaustyö, jonka tarkoitus on edistää vapaapainija John Cenan viihdeuraa painikehän ulkopuolella.
Päivi Valotie
Höyhenenkevyt romanssi nollaa aivot tehokkaasti.
Erinomaiset näyttelijäsuoritukset ja positiivinen sanoma korvaavat romanttisen pikkufilmin muita puutteita.
Klaus Härön pienimuotoinen draama on kaikilta osa-alueiltaan onnistunut.
Temaattisesti elokuva on niin runsas, että ainoastaan Eastwoodin rautaisella draaman tajulla varustettu ohjaaja voi onnistua pitämään sen kasassa.
Egyptiläisessä romaanitulkinnassa armoa eivät saa niin jihadistit kuin homotkaan, eivät sadistiset poliisit eivätkä yksinhuoltajaäidit.
Mustesydän tuhlaa hyvän idean kaoottiseen juonenrakenteluun ja paperinukkemaiseen henkilögalleriaan.
Elokuvan muistettavin piirre on, että se on ensimmäinen alusta asti 3D-formaattia varten suunniteltu digianimaatio.
Laadukas elokuva käsittelee holokaustikysymystä ansiokkaasti, muttei kuitenkaan piinaa katsojaa liiaksi esittämillään kysymyksillä.
Ruotsalaiselokuva on rikoksen ja viihteen, ihmissuhteiden ja sukukronikan tasalaatuinen kudelma.