Näytetään 4052 artikkelia 4050:stä
Seksistä tarttuva kirous piinaa esikaupungin nuoria amerikkalaisessa laatukauhussa.
Lasse Rintakumpu
Uusimmassa Terminatorissa on potentiaalia, joka hukkuu juonen, huumorin ja efektien heikkouksiin.
Joonas Alanne
Jurassic Parkin neljäs osa rimpuilee rasittavien hahmojen ja kliseiden verkostossa.
Sampo Bergman
Pitkältä tv-sarjan jaksolta tuntuva Entourage ei toimi valkokankaalla.
Maggie on hiljainen (zombi)elokuva isän ja kuolevan tyttären suhteesta.
JP Jokinen
Ikäkriisin kanssa kamppailevan pariskunnan muotokuva on Baumbachin elokuvista tarinallisimpia.
Emmi Koivumäki
Konventionaalinen agenttikomedia on hahmoistaan ja tulokulmastaan huolimatta lähinnä pikkuhauska.
Dwayne Johnsonin tähdittämä San Andreas on niin kunnianhimoton, ettei siitä voi pitää edes ironisesti.
Kauniimmaksi ja lyhyemmäksi leikattu Poltergeist ei tarjoa alkuperäisen elokuvan nähneille mitään.
Riina Kesänen
Optimistisen Tomorrowlandin ongelmana on huonosti rakennettu juoni.
Unohdettavien kohtauksien kimarassa tylsät vitsit seuraavat toisiaan.
Mad Maxin odotettu neljäs osa on räväkkä, tiivistahtinen ja kuolleista hetkistä riisuttu toimintaelokuva.
Suuremmat sävelet eivät pelasta kakofonista lopputulosta hittielokuvan jatko-osassa.
Romanttisen komedian ja murhatrillerin yhdistäminen ei ole täysin tasapainossa.
Russell Crowen ohjausdebyytti ei ole napakymppi mutta ei missään nimessä hutikaan.
Janne Kahila
Susanne Bierin vaikuttava ja väkevä elokuva haastaa katsojansa vakaviin arvopohdintoihin.
Juha Rosenqvist
Näyttävästi rakennettu elokuva murroksen partaalla olevasta yhteiskunnasta.
Päivitetty versio Broadway-musikaalista on laimea mobiili- ja some-karkelo.
Heidi Horila
Get Hard hukkaa mahdollisuutensa satiiriin ja jää tympeäksi ja tylsäksi improvisaatiokomediaksi.
Mina Laamon dokumentti kolmesta naisblogaajasta on avoin ja välittävä.
Bélierin perheen tasapainoilu vakavan perhedraaman ja komedian välillä toimii vaihtelevasti.
Kliseitä vilisevä The Gunman on elokuvana yhtä epäkiinnostava kuin sen nimikin.
The Avengers: Age of Ultron ei enää tunnu edeltäjänsä kaltaiselta tapaukselta.
Leviathan on painokas puheenvuoro demokratialtaan kehittymättömästä yhteiskunnasta.
Jarkko Silén
Alex Garlandin esikoisohjaus lähestyy tekoälyyn liittyviä kysymyksiä pienimuotoisesti ja monisävyisesti.
Lehmuskallion ja Lapsuin uusi elokuva herättelee ajatuksia ihmisenä olon merkittävimmistä kysymyksistä.
Kovapintainen toimintaelokuva luottaa Liam Neesonin karismaan.
Ilkeämielinen jatko-osa jää valovuosien päähän edeltäjänsä hölmöstä viehätyksestä.
Hayao Miyazakin lumoava mestariteos uusintaensi-illassa.
Muodollisesti eheä elokuva puntaroi syyllisyyden taakkaa mutta ei tavoita tematiikkansa mahdollistamia syvyyksiä.
Ongelmallinen lähdemateriaali ei täysin taivu vieläkään valkokankaalle.
Toiminta on naurettavan suureellista ja draama häpeilemättömän kornia Furious 7:ssa.
Lomamatkailun vaikutuksille naureskeleva Asterix-animaatio tarkastelee rahan nopeasti korruptoivaa vaikutusta
Liiallinen miellyttämisen tarve on syönyt musikaalista alkuperäisen teoksen kapinallisen hengen.
Paul Thomas Andersonin hengästyttävässä Pynchon-filmatisoinnissa ei jarrutella.
Palkitun lastenkirjan elokuvaversio on tuulahdus menneistä lastenelokuvista.
Parisuhdekoukeroinen elokuva on vain yksinkertainen romanttinen komedia.
Jokke Ihalainen
Tarinan vahvuuksiin ei luoteta, vaan tila täytetään turhalla kohelluksella.
Jäätävän hyvä dokumentti siitä, miten kansallisella turvallisuudella oikeutetaan yksilönvapauden rajoittamista.
Outi Hakola
Jörn Donnerin ja Minna Haapkylän onnistunut Armi.
Pilvi Meriläinen
Uskottava ja intiimi kuvaus Alzheimerin taudista on Julianne Mooren juhlaa.
Big Game on viihdyttävä ja ammattitaitoa tihkuva genre-elokuva.
Tyylipuhdas kokoperheen seikkailuelokuva on tarina lojaaliudesta ja ystävyydestä toisen maailmansodan varjossa.
Kenneh Branaghin Tuhkimo on vanhanaikaisen romanttinen tarina kiltteyden ja anteliaisuuden palkitsevuudesta.
Esteettisesti upean elokuvan sisältö on pelottavan ajankohtainen.
Kotimainen nuorisokuvaus antaa raikkaan tulokulman päähenkilöidensä mielenmaisemaan.
Big Eyes on innoton tuotos omaleimaisuutensa kadottaneelta ohjaajalta.
Focus on huijarielokuva, joka ei huijaa ketään.
Laura Hongisto
Roy Anderssonin ihmisyystrilogian viimeinen osa kehottaa elämään rutiinien ja itsestäänselvyyksien ulkopuolella.
Chappie yhdistelee virkistävästi robottielokuvien perusainekset elämää suuremmaksi tarinaksi tietoisuudesta.