Näytetään 4082 artikkelia 4080:stä
Tenavat-elokuva on etäinen digianimaatio maailman luetuimmasta sanomalehtisarjakuvasta.
Juha Rosenqvist
45 vuotta on tunnelmaltaan melankolinen mutta toiveikas tarina hetkestä pitkässä avioliitossa.
Emmi Koivumäki
Uusi Star Wars on pastissi menneelle ja alku uudelle.
Jesse Raatikainen
Populaarikulttuuria ja myyttejä yhdistelevä kauhukomedia virnistelee kliseille.
Juho Liukkonen
Suureellisen epookin sijaan Kaurismäki sukeltaa kiistellyn kuningattaren sielunmaisemaan.
Lupaava esikoisohjaus on koskettava tarina sisaruudesta ja syömishäiriöstä.
Tunteiden temppelit on mielenkiintoinen katsaus suomalaisten elokuvateatterien historiaan.
Sampo Bergman
Black Mass on rauhallisen paatostava messu, jonka agenda jää epäselväksi.
Riina Kesänen
Pawn Sacrificen shakkikohtauksista puuttuu kokonaiskuva.
Joonas Alanne
Rohkea tulokulma arkaan aiheeseen nostaa sisällön muodon edelle.
Dokumentti tyttöjen oikeuksien puolustajasta ja teini-ikäisestä Nobel-voittajasta olisi voinut sukeltaa syvemmälle.
Heidi Horila
Vakoojien silta on viihdyttävä Spielberg-draama kylmästä sodasta.
Kuoren särkyessä ei sisältä löydy tarpeeksi vakuuttavaa elokuvaa, jotta Meren äärellä yltäisi esikuviensa tasolle.
Ma ma ei ole elokuva naisille vaan naisesta, ja se nainen on Penélope Cruz.
Suositun lastenhevibändin ympärille rakennetusta elokuvasta puuttuu puhti.
Hitlerin salamurhaa yrittäneen Elserin tarinassa on temaattisia yhtymäkohtia nykyisyyteen.
Poleemisesta aiheestaan huolimatta Turth on vain ontuvasti ohjattu ja tyhjänpuhuva uutisdraama.
Onnistunut lopetus sarjalle ei tee Matkijanärhen toisesta osasta toimivaa elokuvaa.
Kielletty ajelu läpi Iranin pääkaupungin on tekijänsä lahjojen ja pelkojen summa.
Jouko Luhtala
Latteudet rasittavat oikeaa seksiä ja draamaa sekoittavaa ihmissuhdekuvausta.
Ellet satu olemaan Tom Hardy -fani, Legend kannattaa jättää väliin.
Oletko onnellinen? Onko se edes millään tasolla järkeenkäypä kysymys.
Janne Rosenqvist
Sadistinen trilleri kantaa, joskin kulkee arvattavia latuja.
Norjalaisohjaajan ensimmäinen englanninkielinen elokuva ei pysty keskittymään teemoihinsa.
The Walkin kävelykohtaus on upea, mutta muu elokuva ei yllä sen tasolle.
Atomin paluu kärsii samoista ongelmista kuin Olkiluoto 3.
Nolo splatter jää raiskausvitsiensä vangiksi.
Päivitetty versio Maija Mehiläisestä toimii keveydessään perheen pienimmille.
Spectre voisi loppunsa puolesta olla Daniel Craigin Bond-seikkailujen epilogi.
Taitelijakuvaus yhdestä tunnetuimmasta nykykirjailijasta kärsii elämäkertaelokuvien helmasynneistä.
Intensiivinen selviytymistrilleri kuplii hälyttävän tunkkaista asenteellisuutta.
Kulttuurien yhteentörmäykseen keskittyvä Dheepan muistuttaa oikeudesta etsiä turvaa ja parempaa elämää.
Arvolatautunutta kuvaa äitiydestä käsitellään hyvin ympäripyöreästi.
Guillermo del Toron näyttävä goottikauhu hukkuu ylenpalttiseen visuaalisuuteensa.
Lasse Rintakumpu
Hirviöhotellin jatko-osassa kreivi Draculasta kuoriutuu ylitarmokas ukki.
Onnelin ja Annelin jatko-osa tarjoaa raukean ja viehättävän lastenelokuvaelämyksen.
Synkän tieteiselokuvan sijaan Yksin Marsissa on elämänmyönteinen selviytymisseikkailu punaisella planeetalla.
Harvoin on avaruusolentojen kohtaaminen ollut niin puuduttavaa kuin tanskalaisohjaajan pseudodokumentissa.
Pan on kiinnostava vain täydellisen epäonnistuneena elokuvana.
The Assassin on sankarittarensa tavoin hiljainen tarkkailija.
Ghibli-studion joutsenlaulu on kaunis elokuva sukupolvien välisestä yhteydestä ja anteeksiannosta.
Vahvasti ja kantaaottavasti aloittanut N.W.A. kompastui huipulla sopimuskiistoihin, kuten myös itse elokuva.
Menestyskomedian vaatimaton jatko-osa on juuri ja juuri kertapureskelun arvoinen.
Intensiivisestä jännitteestään huolimatta Everest on tositapahtumien dramatisointina tavanomainen.
1944 on pieni suuri sotaelokuva erään kansakunnan kahtiajaosta ja itsetunnon murskaamisesta.
Janne Kahila
Viimeisen Suomessa teloitetun naisen tarina jää kuivakassa dokumentissa vaille persoonaa ja näkökulmaa.
Harjoittelija on tylsä mutta harmiton draamakomedia.
Emily Bluntin esittämä FBI-agentti ajautuu huumesodan pelinappulaksi Denis Villeneuven taitavassa trillerissä.
Historiaa tyylitajulla avaava elokuva on vaino- ja pakolaisteemoineen hyvin ajankohtainen.
Sekavasti kerrottu elokuva taantuu lähinnä Meryl Streepin falskaavaksi rockkonsertiksi.