Näytetään 198 artikkelia 4016:stä
Hitiksi nousseen mammakomedian jatko-osa on edeltäjäänsä laiskempi, halvempi ja särmättömämpi.
Sampo Bergman
Elokuva on lajissaan kelvollinen tutkielma ihmissuhteiden monimuotoisuudesta.
Henri Nerg
Psykoanalyysin pioneerit David Cronenbergin tiiviissä draamassa.
Heidi Horila
Viides Die Hard -elokuva on huono toimintaelokuva.
JP Jokinen
A Hidden Life on koskettava historiallinen kertomus Malickille lyyriseen ja yllättävän narratiiviseen tyyliin.
Tuomo Marttila
Laadukkaan draaman selkäranka on sen vahva näyttelijäkaarti ja oivaltava käsikirjoitus.
Emmi Koivumäki
Pienet puitteet ja hetkellisyyden tavoittelu tekevät A Moment in the Reedsistä eheän elokuvan.
Aatteet, ideologiat ja sukupolvikokemukset törmäävät John le Carrén vakoiluromaanin tyylikkäässä adaptaatiossa.
Tuomas Lieskivi
Raadollisen vankilaelokuvan takaa hahmottuu lihallinen ja sielullinen puhdistumiskertomus.
A Serious Man on massiivisten edeltäjiensä rinnalla vilpitön ja henkilökohtainen elokuva.
Johanna Salmela
Muotisuunnittelija Tom Ford tekee vaikuttavan ohjausdebyytin surutyössään vellovan miehen elämästä.
Lady Gaga lunastaa paikkansa valkokangastähtenä tavanomaisuuteen taipuvassa melodraamassa.
A United Kingdom kertoo elegantin mutta pinnallisen rakkaustarinan jälkikolonialismin varjosta.
Arvostelu elokuvasta A.I. Artificial Intelligence / A.I. - Tekoäly (Kyber-Pinokkion harharetket).
Petri Saarikoski
Arvostelu elokuvasta A.I. Artificial Intelligence / A.I. - Tekoäly (Suuri sisältö rikkonaisessa kokonaisuudessa).
Juha Rosenqvist
Uuden ajan suurmiesdokumentti ei tyydy klassiseen tarinaan.
Pilvi Meriläinen
Arvostelu elokuvasta Aaltra.
Nina Gimishanov
Laadukas, musiikkia painottava leikki-ikäisten animaatio tuo reippaan ja pirteän Aarne Alligaattorin valkokankaalle.
Jussi Lahtonen
Arvostelu elokuvasta Treasure Planet / Aarreplaneetta.
Vaikuttavasti kuvattu dokumentti siitä, miten lapset kasvavat ymmärtämään uskontojen merkityksiä.
Outi Hakola
Toteava dokumentti poromiehistä muistuttaa enemmän raakamateriaalia kuin valmista elokuvaa.
Arvostelu elokuvasta Kid svensk / Aavan meren tällä puolen.
Arvostelu elokuvasta Ghost Ship / aavelaiva.
Juha Wakonen
Kiinnostava tositarina hukkuu vetelään toteutukseen.
Arvostelu elokuvasta Aberdeen.
Verisen viihdyttävä Abigail tuo uuden twistin vampyyritarinoihin baletin muodossa.
Klaara Lyytikäinen
Arvostelu elokuvasta About Schmidt.
Mari Verho
Parhaimmillaan omintakeinen elokuva on hillittömän urpoa ja hyväntuulista toimintaa, huonoimmillaan se muistuttaa tv-elokuvaa Lincolnin elämästä.
Ad Astra on hidas avaruusmatka Brad Pittin esittämän Roy McBriden suruun.
Arvostelu elokuvasta Adaptation. / Adaptation. Minun versioni.
Teemu Passoja
Sarjakuvaan pohjaava Bessonin seikkailufantasia on hyvästä yrityksestä huolimatta laimea ja hengetön.
Lumi Tirronen
Taitavasti tehty sarjakuva-adaptaatio, joka valkokankaalla herää elämään aivan omilla ansioillaan.
Latteiden henkilöhahmojen hengetön romanssi latistaa Baltasar Kormákurin selviytymisdraaman.
Kömpelöhkö seikkailu tulevaisuudessa, jossa isän ja pojan suhde on keskiössä.
Arvostelu elokuvasta After The Sunset / After the Sunset - Keikka Bahamalla.
Markus Ylijoki
After the Wedding on kalpea kopio Häiden jälkeen -elokuvan raaoista ja vilpittömistä tunteista.
After Yang on kiehtovan melankolinen tarina luopumisesta ja kaipuun mukanaan tuomasta nostalgiasta.
Modernilla otteella tehdyn perhedraaman hienovarainen tunnelma on rakennettu loistavilla näyttelijäsuorituksilla.
Arvostelu elokuvasta Stranger Than Fiction / Aidosti outoa.
Arvostelu elokuvasta Out of Time / Aika ei anna armoa.
Arvostelu elokuvasta Noel / Aika rakkauden.
Maria Bregenhoj
Arvostelu elokuvasta Time Machine, The / Aikakone.
Harri Kilpi
Samppa Batalin kolmas pitkäelokuva jää tarkoitusperiltään sekavaksi.
Surua tavanomaisesta poikkeavalla tavalla käsittelevä elokuva jää osoitteettomaksi.
Luontoelokuva pienen poron elämästä on visuaalisesti näyttävä, mutta toteutukseltaan ja sisällöltään ontuva.
Arvostelu elokuvasta Stepmom / Aina lähelläsi.
Sademetsän puolesta puhuva elokuva on tavanomaisen tarinakaavan kangistama.
Ainoat oikeat on genrensä puolesta tervetullut tuulahdus, mutta samalla paraatiesimerkki siitä, miten kevyttä sinkkukomediaa ei tulisi tehdä.
Aivan liian hotti toistaa varmasti mutta yllätyksettömästi romanttisen komedian peruskaavan.
Mikko Tirronen